قرص متان


املاک نخیل

قرص متان

 

در ادامه مقالاتی که در مورد مکملهای غذایی داشتیم می‌رسیم به یکی از مکملهای غیر مجاز و خطرناک. این مکمل با اسامی گوناگونی در بازار یافت می‌شود که عبارتند از:
۱- Dianabol (آمريکايي)
۲- Metha (روسي)
۳- Pronabol (هندي)
۴- Refovit (مکزيکي)
۵- متادون (تایلندی)
متاندرسترولون که به قرص متان معروف است که به علت تاثیر فراوان و فوری آن در بین ورزشکاران حرفه‌ای طرفداران زیادی دارد. البته عوارض زیاد و غیر قابل برگشتی دارد که حتی با مصرف تعداد کمی از این دارو (که به شکل قرص یا آمپول یافت می‌شود) بروز می‌کند و معمولا ماندگار است.
دﯾﺎﻧﺎﺑﻮل ﺧﻮراﮐﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﻗﺮص های ۵ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم (آﻧﺎﺑﻮل) و ﻧﻮع ﺗﺰرﯾﻘﯽ آن ﻧﯿﺰ وﺟﻮد دارد (رﯾﻔﻮروﯾﺖ) که ﮐﻤﺘﺮ ﻧﺴﺒﺖ به ﻧﻮع ﺧﻮراﮐﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ‌ﺷﻮد ﺑﺎ وﺟﻮد اینکه ﺿﺮرهای آن ﻧﺴﺒﺖ به ﻧﻮع ﺧﻮراﮐﯽ ﮐﻤﺘﺮ است. دﯾﺎﻧﺎﺑﻮل را به ﻋﻠﺖ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﺎﻻ اﺛﺮ ﺑﺨﺸﯽ "اﺳﺘﺮوﺋﯿﺪ عضله ﺳﺎز" ﮔﻮﯾﻨﺪ.
دوره ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ دارو در ﺧﻮن ٣ ﺗﺎ ۵ ﺳﺎﻋﺖ ﭘﺲ از ﻣﺼﺮف ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ که ﺣﺪود ١ ﺗﺎ ٢ ﺳﺎﻋﺖ ﭘﺲ از ﻣﺼﺮف ﻣﻘﺪار آن در ﺧﻮن به ﺣﺪاﮐﺜﺮ رﺳﯿﺪه و ﺑﺎﻋﺚ اﻓﺰاﯾﺶ ﻓﺸﺎر ﺧﻮن ﻣﯽ ﮔﺮدد. ﭘﺲ ﺿﺮوری اﺳﺖ ﻗﺮص ها را حداکثر ‫دو ﺑﺎر در روز ﻣﺼﺮف ﮐﺮد (نه ﯾﮑﺒﺎره همه رو ﻗﻮرت ﺑﺪید).
در دوره اﺳﺘﻔﺎده از دﯾﺎﻧﺎﺑﻮل هرﮔﺰ ﻣﺼﺮف اﻧﻮاع ﺗﺴﺘﻮﺳﺘﺮون ﻣﺠﺎز نمی‌باشد اﮔﺮچه ﻣﺼﺮف دﯾﺎﻧﺎﺑﻮل ﺑﺎ ﺗﺴﺘﻮﺳﺘﺮون ﺑﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﺣﺠﻢ ﺷﮕﻔﺖ اﻧﮕﯿﺰی همراه اﺳﺖ ﻣﺜﻼ ﺑﺎ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺳﻮﺳﺘﺎﻧﻮن ﺑﺎ دﯾﺎﻧﺎﺑﻮل و دﮐﺎ ﺣﺠﻢ ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی اﻓﺰوده می‌گردد وﻟﯽ ﻋﻮارض آﻧﺪروژﻧﯽ آن نیز به ﻣﺮاﺗﺐ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﯿﻠﯽ زیادتر است.  
ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ دوز ﻣﺼﺮف دﯾﺎﻧﺎﺑﻮل در ﺑﯿﻦ ورزﺷﮑﺎران ۱۵ ﺗﺎ۴۰ ﻣﯿﻠﯽ ﮔﺮم در روز می‌باﺷﺪ که ﺣﺘﻤﺎ و ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺳﻤﯽ ﺑﻮدن ﺗﺮﮐﯿﺒﺎت از ﺷﺎخه داروهای آﻟﻔﺎ اﻟﮑﯿﻠﺖ‌ها دوره ﻧﺒﺎﯾﺪ از ۶ و ﺣﺪاﮐﺜﺮ ٨ هفته ﺗﺠﺎوز ﮐﻨﺪ.
متانابول (متان) جزو داروهای استروئیدی دسته ی دیانابول هستند که با تجزیه در بدن هورمون قدرتمند آندروژنی ایجاد می‌کنند که باعث افزایش سایز عضلات و توان عضلانی می‌شود. اما آندروژنی که تولید می‌شود علاوه بر افزایش سایز و توان عضلانی باعث عوارضی می‌شود که زیاد خوشآیند نیست. مثل ریزش شدید موی سر. رویش موهای زائد در بدن و عوارض بعد از آن شامل بزرگ شدن سینه می‌باشد چون آندروژن که در بدن با مصرف این قرص ایجاد می‌شود بعد از قطع مصرف این قرص کاهش پیدا می‌کند و باعث ترشح زیاد استروژن در بدن می‌شود که (استروژن هورمون زنانه می‌باشد که دربدن مردان به مقدار کمی تولید می‌شود) و باعث بروز صفات زنانه می‌شود مانند بزرگ شدن سینه که بدنسازان بنا به دز و قدرت استروئیدی که مصرف کرده‌اند در هفته‌ی پایانی دوره و چند هفته بعد شروع به استفاده از قرصهای حاملگی می‌کنند تا جلوی عوارض ثانویه این استروئید تا حدودی گرفته شود.
اگه خواهان بدنسازی به صورت حرفه‌ای نیستید سعی کنین حد الامکان سراغ داروهای استروئیدی نروید. چون فایده‌ی این داروها به عوارضشان نمی‌ارزد. و بسیاری از عوارض آن قابل برگشت نیست. شاید سایز عضلات شما بعد از قطع این قرصها و تمرین بدنسازی به مراتب کمتر بشود اما هیچوقت ریزش مو یا رشد موهای زائد کمتر نمی‌شود. ضمن اینکه صدمات جبران ناپذیری هم برای کبد دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در شنبه 20 مهر 1392برچسب:شوتوکان,کاراته,شوتوکان کاراته,دانلود ,دانلودشوتوکان,سبک شوتوکان,متان,متادون,ساعت11:33توسط گورکانی | |